Zastosowania opakowań foliowych

kawałek chlebaOpakowania foliowe są obecnie powszechnie wykorzystywane w bardzo wielu branżach. Umożliwiają bezpieczne pakowanie, przechowywanie i transport różnorodnych produktów. Wykorzystywane są przez nas na co dzień, w przemyśle, a nawet do celów reklamowych.

Wiele zastosowań opakowań foliowych w handlu

Opakowania foliowe są używane przede wszystkim w handlu — zarówno hurtowym, jak i detalicznym. Z workami, woreczkami i reklamówkami spotykamy się właściwie podczas każdej wizyty w sklepach, na bazarach czy w hurtowniach. Folia nadaje się do pakowania produktów sypkich, zapewniając wytrzymałość oraz szczelność. Zabezpiecza zawartość przed dostępem powietrza czy wilgoci.

Dużą zaletą opakowań foliowych jest ich uniwersalność oraz funkcjonalność. Niewątpliwie duże znaczenie ma również koszt tego rodzaju wyrobów. Co więcej, materiał jest bardzo lekki — folia w minimalnym stopniu wpływa na wagę produktów, nie zajmuje też zbyt wiele miejsca podczas przechowywania.

Opakowania foliowe w różnych dziedzinach przemysłu

Opakowania foliowe wykorzystywane są w wielu dziedzinach przemysłu. Szeroko korzysta z nich branża spożywcza. Woreczki z folii doskonale nadają się do pakowania żywności, zapewniając przy tym szczelność, dzięki czemu wpływają na zachowanie aromatu i właściwości produktów. Doskonale nadają się do pakowania produktów sypkich czy w kawałkach, np. orzechów, suszonych owoców, przypraw.

Cienkie worki i woreczki doskonale sprawdzają się też do pakowania niewielkich i lekkich przedmiotów, pozbawionych ostrych krawędzi. Chronią przed wilgocią i kurzem, dlatego mogą być używane do przechowywania produktów szczególnie narażonych na tego rodzaju czynniki, np. wykonanych z papieru.

Producenci opakowań foliowych zapewniają wyroby dedykowane różnym zastosowaniom, w tym nie tylko jednorazowe worki do pakowania, ale i bardziej wytrzymałe folie, używane w transporcie, do zabezpieczania powierzchni czy oklejania przedmiotów na czas transportu.

Opakowania foliowe jako nośnik reklamy

Opakowania foliowe oprócz funkcji praktycznych bardzo często wykorzystywane są również jako nośnik reklamy. Folia to materiał przezroczysty, dlatego też umożliwia wyeksponowanie produktów. Dodatkowo nie ma większego problemu z wykonaniem nadruków reklamowych.